Politica de retur

POLITICA DE RETURNARE A PRODUSELOR ACHIZIȚIONATE ONLINE

În conformitate cu dispozițiile art. 9 din Ordonanța de Urgență Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative (OUG nr. 34/2014): „Consumatorul are dreptul de a se retrage din contractul la distanță, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere și fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la art. 13 alin. (3) și art. 14 din O.U.G. Nr. 34/2014, în termen de 30 de zile calendaristice incepand de la ziua în care intră în posesia fizică a produsului. Cheltuielile de returnare sunt suportate de dvs.˝

Cu toate acestea, clienții Lensa care achiziționează produsele noastre online, prin intermediul platformei www.retinaoptic.ro, beneficiază de o perioadă de 30 de zile în care se pot retrage din contract, fără a fi necesară justificarea deciziei. Prin această prelungire a termenului de retragere, ne dorim să venim în întâmpinarea nevoilor clienților noștri. Cu excepția cazului în care Retina Optic s-a oferit să recupereze produsele în cauză, clientul are obligația de a returna sau a înmâna produsele personalului Retina Optic, fără întârzieri nejustificate și în decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat către Retina Optic decizia de retragere din contract.

Termenul de 30 zile se calculează de la data când clientul a intrat în posesia fizică a produselor comandate.

Pentru a beneficia de dreptul de retragere, clientul are obligația de a informa Retina Optic cu privire la decizia sa de retragere din contract în termenul menționat anterior. Decizia de retragere se va comunica la adresa de e-mail: contact@retinaoptic.ro. Sarcina probei privind exercitarea dreptului de retragere îi revine clientului.

În urma exprimării dreptului de retragere din contract pentru produsele achiziționate online, Retina Optic va proceda la rambursarea sumelor plătite de client într-un termen de cel mult 14 zile de la data la care a fost informat despre opțiunea de retragere.

Retina Optic rambursează sumele plătite de client folosind aceleași modalități de plată ca cele utilizate pentru tranzacția inițială, conform conditiilor din capitolul XIII.

Retina Optic nu are obligația să ramburseze costurile suplimentare în situația în care clientul a ales în mod explicit un alt tip de livrare decât livrarea standard.

Retina Optic are dreptul să amâne rambursarea sumelor până la data recepționării produselor ce au făcut obiectul vânzării.

Exceptări de la exercitarea dreptului de retragere:

  • produsele sigilate ce nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de client (ex. lentile de contact), conform art. 16 punctul e) din OUG nr. 34/2014 (ex. Ambalajele lentilelor de contact, blisterelor și flacoanelor sunt deteriorate).
  • produsele confecționate după specificațiile prezentate de client sau personalizate în mod clar (ex. produse efectuate pe bază de comandă), conform art. 16 punctul c) din OUG nr. 34/2014 (ex. Ochelarii de vedere realizați după prescripție medicală);
  • furnizarea de conținut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă prestarea a început cu acordul prealabil expres al consumatorului și după ce acesta a confirmat că a luat cunoștință de faptul că își va pierde dreptul la retragere. Voucherul este valabil doar la cumpărăturile pe site-ul www.retinaoptic.ro și în magazinele Retina Optic, iar acestea nu pot fi returnate sau preschimbate în bani.

Pentru returul produselor achiziționate care îndeplinesc condițiile legii prezentate mai sus, vă rugăm să trimiteți un e-mail pe adresa contact@retinaoptic.ro în care să completați datele menționate mai jos:

  • Către SC RETINA VISION SRL, Bld. Saturn Nr.32 Brașov;
  • Vă informez/Vă informăm(*) prin prezenta cu privire la retragerea mea/noastră(*) din contractul referitor la vânzarea următoarelor produse(*)/prestarea următoarelor servicii(*);
  • Comandate la data(*)/primite la data(*);
  • Număr comandă;
  • Numele consumatorului (consumatorilor);
  • Adresa de ridicare a coletului (consumatorilor);
  • Data;
  • Cont IBAN (dacă coletul este ramburs);
  • Pentru comenzile achitate cu cardul online, banii se returnează în același cont.

(*) A se elimina mențiunea inutilă, după caz.

RETURNAREA PRODUSELOR ACHIZIȚIONATE DIN MAGAZINELE FIZICE

Potrivit dispozițiilor legale, returnarea produselor achiziționate din magazinele fizice Retina Optic din România nu poate opera în lipsa unor motive temeinic justificate care să prezinte neconformitatea unui produs achiziționat. Astfel, în cazul produselor achiziționate din magazinele fizice Retina Optic vor fi aplicate condițiile din Politica de Garanții.